23 November, 2005

Sutlu mini ekmekler❤❤


SUTLU MINI EKMEKLER

Geldim geldim,toparladim kendimi,kelimelerimi,aklimi... SIkIntIlarimi attim beynimin en arkalarina,moral buldum sabahin iki mailinden,basladim sisli gunume...

Hayat ne enteresan ya,bi bakiyosunuz sizi kimse anlamiyor,kimse bilmiyor sizi,sonra bi bakiyosunuz bilmediginiz insanlar sanki sizi bilenlerden daha iyi anliyor.Dunyanin bir kosesinde ayni hayalleri paylastiginiz,tanimadan sanki tanidiginiz insanlar, sanki uzun yillar paylasilan dostluklarin,umutlarin kahramanlarina donusuyor...Ne diyeyim hos geldiniz kahramanlar,kahramanlarimin uzun mailleri...Bu tarif sizin icin olsun,soyle yayilsin evinize mis gibi ekmek kokulari,ciksin firindan ekmekler sicak sicak,surulsun uzerlerine tereyaglari,anilsin guzel anilar,gozler dolsun belki ama mutlu olunsun...Buyurun,afiyet olsun...

malzemeler:12-16 adet
750 g un(daha fazla gerekiyor)
2 tatli kasigi tuz
2 tatli kasigi tereyagi
1 sase(6 g)hizli etkili maya
450 ml ilik sut
uzerini fircalamak icin soguk sut
susam taneleri,aycicegi(ben kabak cicegi cekirdegi kullandim) cekirdegi,deniz tuzu ya da hashas tohumu:)
yapilisi:
1-unu ve tuzu eleyelim,tereyagini ezelim parmaklarimizla unun icine ve mayayi katalim.
2-sutu yavasca ekliyerek sertce bir hamur haline getirelim.(benim hamurum bu olculerde cok yumusakca oldu nedense ve bende daha fazla un ekledim.kendine geldi hamur,benim sorunum ise ben sinifta hamur yaparken,artik hocadan mi kaynaklaniyor bilmiyorum,yumusacik olurdu hamurum,catlaksiz,yavasca acardik,simdi ise nasil yaparsam yapayim,hep catliyor,tadinda bir fark yok ama ben o puruzsuzlugu ozledim.Bir puf noktaniz varsa tavsiyede bulunurmusunuz lutfen kizlar):)
3-en az 5 dk yogurup uzerini ince folyo ile kaplayip,kabarana kadar bekletelim.
4-kabardiktan sonra tekrar yoguralim ve 12-16 adet parcalar ayiralim,isterseniz minik toplar,isterseniz hayal gucunuze gore sekiller verin.
5-yagli kagida yerlestirip uzerlerini soguk sutle fircalayalim ve isteginize gore cekirdekleri,tohumlari ya da tuzu serpistirelim..
6-tekrar dinlendirin,yukselsinler,o arada siz de firininizi 230 derecede isitmaya baslayin ve firina koyduktan sonra ekmeklerinizi 12-15 dk kadar uzerleri kizarana kadar pisirin.

O gun yemeye gayret edin,evde yapilmis ekmek cabuk bayatlar diyor kitapta,ben kalanlari buzluga koydum,ertesi gun izgarada kizarttim tekrardan ve ayni lezzeti aldim:)Bu tarif yine benim vejeteryan ansiklopedimden,roz denny..afiyet seker olsun,keyfiniz bol olsun...


12 comments:

  1. simdi sibel hanimciim, öncelikle hizli etkili maya nedemektir, bu mayadan buralarda bulmam mümkünmüdür, mümkün bile olsa bu mayanin hizli ve hatta etkili oldugunu nereden anlamamiz tarafinizdan beklenmektedir? hadi bunlarin hepsi tamam diyelim 1"sase" nasil bir ölcüdür!! üzerini fircalamak tabirini süt icin kullanan ilk tanidigim sizsiniz, türkcemi bu denli gelistirdiginiz icin sonsuz sevgiler!! ayrica benim size bu hamurun catlamamasi ie ilgili söyle bir tavsiyem var, bir üfürükcü bayan buluyosunuz, üzerinize gecirmis oldugu carsafin tepesinde bir kaseye kursun dökmesini istiyosunuz, biraz masraflidir ama kesin cözüm :P simdi keske mail arkadaslariniz icin biraz daha basit tarifler verseydiniz de diyorum bide, onlarda deneyebilselerdi! ama yinede su tarifi (sütle fircalamayi anladigim gün) yapmaya calisacagim, eline saglik sekerciimm...

    ReplyDelete
  2. bence bu ekmekler çok güzel görünüyor.
    eline saglık sibelcim, ben de küçük ekmekler yapmak istiyorum bir haftadır ama vaktim yok, yakında yapmaya kararlıyım ama :)
    senin ekmeklerin çok şirin görünüyo, kabak çekirdeği koymayı ben de düşünmüştüm, iyi fikir bence.
    sevgiler

    ReplyDelete
  3. selam kizlar saolun seker yorumlariniz icin:)simdi nerden aciklamaya basliyayim ki arkadaslar..dedim ya ben burda kesfettim yemek yapmayi,yani kendimi daha cok gelistirdim ve ogrendim,burda olan seyler orda da vardir diye veriyorum tarifleri cunku bakinca tariflere hep benzer seyler var.hizli etkili maya kabartma tozu gibi mnik sasede,6 g.uzerinde oyle yaziyor,eminim bulursun ordan rahsancim ya,olmadi normal maya kullanirsin.eger bakarsan iyi marketlere eminim ki vardir,olmasa tarif olmaz degil mi?fircalamaya gelince valla aklima gelmedi baska bir tarif ya,frca var ya onu verblestirdim filologlarim:)bu da sibelce oluversin:)arkadaslar burda varsa orda da vardir diyorum kisaca ve sariliyorum...

    ReplyDelete
  4. sase olcu degil canim ya,ne denir ki onlara hani minik kagitcik icinde tuz,seker vs olur?ayyyy turkcem de kitlasti heee:(

    ReplyDelete
  5. arkadaslar hızlı etkili maya instant maya diye tüm marketkerde satılıyor, ben de ekmek vs. için onu kullanıyorum. ise yarıyor yani :)

    ReplyDelete
  6. canimsin tugcem ya,kurtarici perim benim,ben cidden bilemiyorum burdan ya,ya da kafayi kullanayim da netten bakayim,ama netten baksam zor ogrenirim,tugcem soylerse yazarim bi daha da unutmammmmm:)saolasin canim benim..

    ReplyDelete
  7. kesinlikle her derde devadir ekmek yapimi!
    destekliyorum.
    tüm kalbimle..
    hele de yogurarak yapiyorsan tüm sıkıntılar geçiveriyor.
    tijen

    ReplyDelete
  8. heeeeeeeee simdi annadiimmmmm ve sizi biriki soruyla bukadar yorduum icinde kendime görev bildim bu ekmeklerden denemeyi, yanii belki ilerde :) öptüms

    ReplyDelete
  9. selam tijen hanim,benim hocam derdi ki hamur yaparken cok sakin olun,sert sert,acele acele yapmayin..stresininizi yansitmayin hamura..ben hala bunlara uyuyorum ama nedense hala catliyorlar...ekmek yapmak cidden cok ozel ve guzel birsey,dinlendirici..tavsiye ederim kizlar:)

    ReplyDelete
  10. gerçekten çok başarılı. çalışmalarınızın devamını diliyorum.İstanbuldan selamlar. :)

    ReplyDelete
  11. Very nice site! » » »

    ReplyDelete
  12. Best regards from NY! » » »

    ReplyDelete