18 November, 2005

LEMON MERINGUE PIE(limonlu pie)

Ben bu meringe kelimesini soyleyene kadar akla karayi sectim nedense,bir de su oz., gram yerine kullanilan olcu birimini ama en sonunda ogrendim.Bu tatliyi da ilk yedigimde amann dedim ama sonra bayila bayila yer oldum.Bu da pek meshur tatlilardanmis buralarda,kursa gidene kadar bilmiyodum,megerse benim favori kafemde de yaparlarmis da gozum gormezmis.Sibella's eksik kalir mi,tabii ki de yapacak,size gostereyim dedim ki,bilin gelince yabancilik cekmeyin diye:).Kahvenin yaninda pek hos oluyor eksili-tatlili cin soslari gibi,misafirlerim de cok begendi,artik degisik bir sey denemek isterseniz buyurun derim.Bu arada malzemelerin icinde misir unu geciyor.Ben yemek pisirme ile burda daha cok hasir nesir oldugum icin,bir cok malzemeyle de burda karsilastim.Bloglar sayesinde de bir cok sebze ile tanisiyorum inanin ki.Bu misir unu ananeminki gibi koyu sari degil,beyazdi bende aaaaa olmustum sinifta.Simdi biricik sozlugumden baktim (yeni kavustum da kendisine,kardesimmmmm muck) MISIR NISASTASI demekmis.Ben boyle bir seyin varligindan haberdar bile degildim inanin ki..MERINGE de pasta uzerine konan bir cesit krema,beze olarak tarif edilmis.Bu kadar ingilizce dersinden sonra ben tarifime gecmek istiyorum:)hadi bakalim...

malzemeler:

hamuru icin:150 g un,bir tutam tuz,65 g margarin yada tereyagi,1-2 yemek kasigi soguk su(daha fazla da koymaniz gerekebilir,zaten hamur haline geldinde anlarsiniz,degisiyor bazen o yuzden kesin su kadar diyemedik hic sinifta bile)

payin uzeri icin:3 yemek kasigi misir nisastasi,110 g seker,2 yumurta(beyazi ayrilmis-saklayin),2 limonun suyu ve kabugunun rendesi,150 ml su,75 g toz seker(uzeri icin)

yapilisi:hamuru yogurup,17 cmlik bir pie tepsisine koyalim,hamurun uzerine firin kagidini yayip uzerine pirinc taneleri koyup,22o derecelik firinda 15 dk pisirelim.(bu sekilde pisirmeye kor pisirme deniyor)daha sonra kagidi ve pirinc tanelerini cikartip 5 dk daha pisirelim.(sinifta kor-blind baking- pisirmemistik,olmustu ama ben belki dedim hocamin ugurundandir,ne zaman evde pisirsem artik ilk once kor sekilde pisiriyorum,cunku iki tarifte de boyle yazilmis)Firini 180 dereceye indirelim.hamuru cikaralim firindan.Uzerini yapicaz simdi.

Misir nisastasini su ile derince minik bir tencereye koyalim,icine limon suyunu ve kabuk rendesini ekleyelim,yavasca kaynamaya getirelim,SUREKLI karistiralim,katilasana kadar.Icine de 110 g sekeri ekleyelim.Atesten alalim.Hafifce soguduktan sonra yumurta sarilarini ekleyelim,karistiralim ve pismis hamurumuzun uzerine ekleyelim:)

En ust kismi icinse,bu krema kismi:yumurta beyazlarini iyice cirpalim,yavasca sekeri ekleyip,cirpmaya devam edelim.Kremamizi yayalim payin uzerine,catalla hafifce sekiller yapin isterseniz.

180 derecelik firinda ustu hafifce kizarana ve kitirlasana kadar 10-15 dk pisirelim.Ertesi gun ustu hafifce yumusar gibi oluyor,tekrar firina verirseniz 5-10 dk servis yapmadan once tekrar kitirlasir.Bu cidden hafif bir tatli,Kelly'nin amcasi genelde tatli yediginde kalbinde yanma oldugunu soyledi ama benim tatlilar boyle bir etki yapmamis,hafifmisler.Zaten minikce de oluyor tepsisinden dolayi.Bakalim siz ne dusunceksiniz,afiyet olsun...

8 comments:

  1. Merhaba Sibella.
    Ne güzel bir tart üzeri çok güzel olmuş kar gibi.
    Ellerina sağlık.
    Sevgiler.

    ReplyDelete
  2. canim benim saol nazik dusuncen icin,cidden cok guzel bir tarif,farkli bir lezzet..sevgimle

    ReplyDelete
  3. Sibel,
    Çoook teşekkür ederim..Blogda yorumu olan değişik bir ad görmek beni mutlu etti..Tanıştığımıza sevindim..Ben senin blogunu uzun zamandır takip ediyordum arada kaybetsem dee ama kızlarla sen heberleşeli beri daha sıkı takipteydim..Daha sık görüşelim...Brownie yaptın mı hiç bu aralar??Çok severiimm....
    Öptümmm!

    ReplyDelete
  4. Eline sağlık Sibel! Anlatımına da bayılıyorum ayrıca. Bende hemen mutfağa girme isteği uyandıran yazarlardansın:)

    ReplyDelete
  5. selam canim ya bende cokk memnun oldum tanistigimiza,kizlar zaten melekler ya ucusuyorlar etrafta,eksik olmayalar.browni gelivek sekercimmm.ben seni daha cok okuyacagim ve yorum yazacagim canim,ne diim sen de hos geldin hayatima..ben de optum

    ReplyDelete
  6. Sibel yaaaa cok tesekkur ederim,inan ben ayri mutlu oldum senin yorumuna...hatta dedim yanlis mi goruyorum acaba:)ayni seyleri bende senin icin dusunuyorum adascim..tesekkur ederim sayfama renk kattigin icin..sevgimle,gorusmek uzere...

    ReplyDelete
  7. burcu'cum tesekkurler yorumun icin,elimden gelenin en iyisini paylasmaya calisiyorum...:)sevgimle

    ReplyDelete
  8. MRB SİBEL ABLACIM TARİFİN ÇOK DEĞİŞİK.ÇOK GÜZEL PUF PUF KAR TANELERİ GİBİ.BU ARADA KADİR BU AYIN 27'SİNDE ASKERE GİDİYO MORELİMİZ ÇOK BOZUK:(KENDİNE İYİ BAK ABLACIM

    ReplyDelete