06 November, 2005

Meksika usulu cevizli kurabiye

Meksika usulu cevizli kurabiye
Bayram donusu bir cok insan diete girmek ister,en azindan ben oyleydim.Belki yanlis zamanda veriyorum bu tarifi ama yine de vermeden edemedim.Cok hafif ve kitir kitir bir kurabiye.Ince kabuklu,midye kabuklari gibi.Isteginize gore degistirebilirsiniz cevizi.Aslinda orjinalinde bademliydi ama ben cevizi tercih ettim.Bu vesileyle kardesimin aldigi kaliplari kullanmak istedim,plastik oldugundanmidir bilemiyorum,sekiller pek sabit kalamadi nedense.Bu arada tepside aralarinda biraz fazla mesafe birakin ki yapismasinlar.Ben cok fazla yayilicaklarini dusunmedim o yuzden fazla mesafe birakmadim ama herseye ragmen cok lezzetli oldular,kuzencik cekinmeden tekrarini istedi...
malzemeler:
115 g un
175 g pudra sekeri
1 tutam tuz
50 g iyice cekilmis ceviz ya da ne isterseniz
yarim tatli kasigi vanilya esansi
115 g tuzsuz tereyagi
uzerini suslemek icin pudra sekeri
yapilisi:
firinimizi 180 derecede onceden isitalim.unu,tuzu,pudra sekerini bir kaseye eleyelim.Cevizleri de katip,iyice karistiralim.Vanilya esansini ekleyelim.
parmak uclarinizla yaginizi unlu karisima ekleyerek hamur haline getirin.Hafif unlu bir yuzeyde hamurunuzu acin 3 mm kalinliginda.Kaliplarinizi kullanarak kurabiyelerinizi sekillendirin.
Kurabiyeleri yapismaz kagida yerlestirerek 30 dk pisirin,kahverengilesene kadar.Tele alip sogutun,soguduktan sonra pudra sekerleyin.Afiyet olsun.
not:aslinda oldukca fazla fotograf cekmistim her adimi gostermek icin ama ne yazik ki cok bugulu ciktilar.Hamur oldukca yumusak oldu mutfagin isisindan dolayi bende 10 dk. kadar dolapta dinlendirdim.

3 comments:

  1. hi there!ur so sweet,thanks for the lovely comments.I'll think about it.lol!!!!!!!xxxxxxx

    ReplyDelete
  2. Merhaba;

    E-posta adresi bulamadığım için buradan soruyorum. Sitenize link vermek istiyorum. Sizin için uygun mu?

    Sevgiler
    Devletşah

    ReplyDelete
  3. selam devletsah bende sizi takip ediyodum,sanirim daha link almadim sizi,link vermek istereniz benim icin zevktir,bende sizi ekleyebilirmiyim o zaman?Bu arada bende baslarda soruyodum hep,bana sonradan kimse sormadigindan,bende sevdigim herkesi ekledim listeme,takip ettiklerimi.Bu arada bu e-mail adres olayini ben henuz cozemedim,o yuzden kendime yahodan mail adresi aldim.bubu da bir arastirayim o zaman.sevgimle:)

    ReplyDelete