20 November, 2005

Ozlenen tatlarin ilk denemesi



OZLENEN TATLARIN ILK DENEMESI

Ne zamandir yapmak istiyodum yukarda gordugunuz saheserleri!Hani bazi tadlar vardir sevdiklerinizle butunlestirirsiniz,her yediginizde akliniza onlar gelir,iste bunlardi benim ozledigim insanlarin,ozledigim tadlari.Domates corbasi,barbunya,un kurabiyesi:)

Ne zamandir "rose coco beans"dedikleri cinsi,barbunyaya benzettigim icin almistim marketten,kuruydu kendisi,hani su bizim pazarlarda satilan,soyulan cinsden degildi.Neyseki onceden suda bekletmeyi dusunucek kadar gelismis mutfak-sagduyum.Annem icine havucun da cok guzel yakisacagini soyledi,ben neredeyse pisirdikten sonra:)Tarifini vermeme bile gerek yok sanirim,klasik bir turk yemegi yapilisi cunku.Sogan kavurma,salca ekleme,domates ekleme barbunyalari katip,iyice yumusayana kadar pisirme:)Ben bu sekilde yaptim,anneminki kadar guzel olmadi tabii ki ama tencerede de kalmadi.Lezzetinden ziyade benim yemek atamamamdan.

Domates corbasini senelerdir pisirmek istemisimdir,en yakin arkadasim yapardi bana ozellikle,o yapmazsa ben de istahimi gittigimiz restoranlara saklardim,cunku bizim evde pismeyenlerdendir.Benim fobim,unu kavururken topak topak yapmakti,o yuzden taaki portakal agacinda o muthis ve lezzeti belli olan fotografi gorene kadar...Tamam dedim bu fobi yenilecek....Yenilemedi.Ben kavururken unu,misafirler geldi,5 domates yerine,ben teneke domateslerden kullandim,misafirlere bakim derken suyunu fazla kacirdim sanirim,cunku teneke domatesler zaten suluydu+bende anlamadan fazla su katmistim sanirim.Boylece domates corbasi,domates suyu oluverdi.O kadar sulu idi ki peynirin agirligini tasiyamadi bile kendileri...Boylece ne bu fobi yenildi,ne de domates corbasi...Kayiverdi lavobadan asagi,uzuntu esliginde:(

Un kurabiyesine gelince,bizde bir tek selametli halam yapardi un kurabiyesini,bembeyaz,kar gibi olurdu o minicik toplar,lop lop indirilirdi mideye.Bu benim aklimdayken,bi bakiverdim sevgili adascim yapivermis,ben tabii heyecanli bir tipim,biri benim dusuncemi okumus,hizir gibi yetismis dilegimin gerceklesmesine,dururmuyum,yapayim dedim.Sibel'in benim arzuma yetismesi gibi,benim kurabiyelerde(davetsiz,cat kapi gelen misafire cidden dayanamiyorum ben ya,cok mu kotuyum) misafirlere yetisti inanin ki,ilk tepsi cikmisti firindan ki calindi kapi,cayin yanina sunuldu cilekli pecetelerle..Hatta kucuk kuzen giderken eve getirebilimiyim bile diye de sordu..Simdiki cocuklar hic cekinmiyor valla.Tabiiki dedim buyuk zevkle,zaten paylasinca daha unutulmazdir tatlar....Boylece benim kurabiyelerden sadece son 4 tane kaldi benim mideme aksam 8 cayi ile inmeyi bekleyen.Benimkiler biraz catlak oldular nedense,ama lezzetlilerdi,agizda dagildilar..

Iste boylece benim bir mutfak anim daha sona erdi.Tarifleri merak ederseniz soyle bir portakal agacina tirmanin,ordan da sibel'in kahvede solugu alin derim...

sevgimle,iyi haftalar:)

9 comments:

  1. Sibel'ciğim, sana sulu olan çorbalar için küçük bir ipucu vereyim, herhangi bir nişastadan bir çorba kaşığı bir bardağa koy, biraz suyla erit ve çorbana istediğini koyuluğa gelene dek yavaş yavaş karıştır. Bu taktiği koyulaştırmak istediğin herşeyde kullanabilirsin. Yaptığın herşey için de ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  2. Sibelciğim bu ne hamaratlık arkadaşım:)Hafta sonu pek bakamadım bloglara şimdi okuyunca bayıldım yaptıklarına ellerine sağlık.Bu arada seni sobeledim:)

    ReplyDelete
  3. burcucum tesekkurler tavsiyen icin cok iyi oldu cidden benim gibi sakar bir hatun icin.aysegulum senin tarifi de deniycem kendimi hazir!hissettigim bir anda.saol canim.burcukusum ben kendi kendimi sobelemistim ne yazik ki bu sabirsizlikla,bir daha tovme cidden,bu iki oluyor...sevgimle...

    ReplyDelete
  4. selam ipek,eminim seninkiler daha lezzetli olur,benim sakarlilari gordukten sonra:)afiyet olsun canim..bu arada sarman super birsey ya ben de istedim hep kizil bir kedicik,renkli gozlu.

    ReplyDelete
  5. ahh bende bayılıyorum bebeğim domates çorbasına ama bu konuda bende beceremiyorum :((
    kocaman öpüyorum seni miniğim

    ReplyDelete
  6. aan da benim nes'im bana yorum yazarmis,kurban olsunlar o ellere,cillere...ohhhhh sarilmazmiyim doya doya...ozledim,sarildim,optum:)

    ReplyDelete
  7. Bir süredir bakamıyordum adaşcım ne ciciler yapmışsın sen öyle! Kurabiyelerin nefis olmuş eline sağlık. Kahvemi tavsiye ettiğin için de teşekkürler:))

    ReplyDelete
  8. burcucum.lezzetlerden birini tutturabilseydim cok iyi olucakti ama olsun simdi diger burcunun da yardimiyla bunu halledicem..sibelcim,tabii ki zevkle tavsiye ederim kahveni..cunku ben seni zevkle takip ediyorum:)

    ReplyDelete
  9. tatlım ben yemek yapmaktan anlamam ancak yemesini iyi beceririm. senin tariflerin çok güzel gözüküyor. şimdiden iştahım kabardı. tariflerin de en az senin kadar güzel gözüküyor.

    ReplyDelete