01 November, 2005

Mutfagin Eski Hali-ne guzel eskileri okumak:)


mutfagimiz

Eskiden saklambac oynarken,eger insanlarin beni bulmasi uzun surerse,kendi kendime cikiverirdim ortalara,uzun yaz gecelerinde oynadigimiz bu favori oyunumuzda.Sabirsizim ya bekleyemem,illa birsey olucaksa olmali.

Mutfak saklambacini da bir kac hafta oldu okuyali,en son Hatice'ninkini okudum ve isteyen herkesi davet ettigini gorunce bende katilmak istedim,oyuna sonradan katilan cocuklarin kararsizligi ve cekimserligi ile ama oynamadan da edemedim.Bende Hatice gibi kimseyi sobelemiycem bu sefer,paylasmaya hazir olanlar,hos gelirler blog dunyasina.

Bende ne yazik ki kendi mutfagi olmayanlardanim.Bu biraz gecikicek bir hayal simdilik,digerleri gibi,zaten hepsi birbirlerine bagli oldugu icin.Kendi mutfagim olmasa da "mutfagin kralicesi" lakabi bana yakistrilmistir bu evde,saltanatini da ben surerim buyuk bir zevkle.

Mutfak her zaman bizim evimizin en cok sevilen kosesi olmustur,Istanbul'dayken.Gelen dostlarla sanki evde baska bir yer yokmus gibi,mutfakta icilmistir kahveler,ilk yakilan gizli sigaralar,aspiratorun altinda.

Bu mutfak evdeki mutfagimiza gore daha sakin bir mutfak,daha az geleni oldugundan.Cok da ozel bir mutfak cunku duvarlari,fayanslari,raflari,dolaplarin rengi ben ve Kelly tarafindan yapilmistir.Benim ilk dekorasyon denemem.Hic de fena tepki almadi.Mavinin istahi kapattigini okumustum seneler once ama bize hic etki etmedi ne yazik ki.

Bence bu mutfagin en guzel yani,bahceye bakiyor olmasi,bulasik yikarken biricik sincabimiz CIKO'nun benim feslegenlerimi katletmek istedigini gorebiliyorum.Cok da guzel isik aliyor.

Her zaman derli topludur ve lavabonun ici her zaman kagit havlularla kurulanir bu evde.Liz'in aliskanligi,bana da gecti.Zaten ben mutfakta temizlik yaptigim,pisirdigim zaman kendimi cok rahatlamis hissediyorum ve etrafimda kimseye dayanamam pisirirken.

Bir gun kendi mutfagim olursa,kirmizili olmasini istiyorum,cilek cilek.Ya fayanslari,ya dolaplari,fark etmez neresi olursa,yeterki kirmizili olsun.

Ozellikle sevdigim bir mutfak esyam yok,ya da aletim,zaten fazla da yok,ben butun herseyi seviyorum mutfakla ilgili.Bugun kendime kalpli kek kalibi aldim,kaciramazdim gorunce kalbi.Evle ilgili herseyi alasim geliyor benim nedense,zor tutuyorum kendimi,tutmak zorunda oldugum icin ama kucuk odullerden de geri cekmiyorum kendimi:)

Bakalim siz ne dusunuceksiniz benim kucuk cennetim icin.....

7 comments:

  1. canim ya ne guzel yazmissin,cok mutlu oldum,bende dariliyodum,kimse beni okumuyo galiba diye ama senin yorumlarin beni cok sevindirdi.tesekkur ederim.ben hala bir suru olayi cozemedim su blog olayinda ama israrliyim,birakmayacagim...sevgimle,gorusmek uzere:)

    ReplyDelete
  2. Ay mutfağına bayıldım , renk renk fayanslarda en sevdiklerimden. Birde bahçeye bakması çok güzel.Ben ara dairede oturduğğum için mutfağım araya bakıyor ve genellikle karanlık oluyor:(( Benim banyom kırmızı , umarım seninde en kısa zamanda kırmızılarla dolu , istediğin gibi bir mutfağın olur.
    Sevgilerimle:)

    ReplyDelete
  3. selam cimcime,bizde de isik olayi sorun oluyo bazen,malum ing.havasi,fotograf cekerken yansiyo iki bulutta.banyomu da mavi isterim ben deniz misali,yunuslar baliklar falan...nedir bizim bu renk takintimiz,karakter yansimasi herhalde..sevgimle....

    ReplyDelete
  4. KÜÇÜK CENNETİN ASLINDA KOCAMAN GÖKKUŞAĞI.ÇOKŞİRİN İNSANIN İÇİNİ AÇIYOR MUTFAĞIN.GERÇEKTEN NEKADAR SEVGİ DOLU BİRİ OLDUĞUNU CIVIL CIVIL KİŞLİĞİNİ YANSITIYO ADETA.İNŞLLH İLERDE İSETDİĞİN GİBİ ÇİLEK MUTFAĞIN OLUR.KIRMIZI ŞİRİN....

    ReplyDelete
  5. saol cilercim,insanlah senin sevdigine,guzel ymekler yaptigin bir mutfagin olsun,yakinda insanlah...:)

    ReplyDelete
  6. ne güzel bir mutfak..küçük ve şirin.mini café gibi.nice mutlulukları orada yudumlamaya devam etmeni diliyorum...

    svg

    ReplyDelete