11 November, 2005

SEBZELI PAY

Cok ozlemisim ben yazmayi kucuk dunyama cidden.Bi eksik hissettim yazamayinca.Yerlesmeye calisirken bazi seyleri katlettim sanirim,bir de Irlanda'dan misafirlerimiz geldigi icin hem yogun,hem de cok mutlu idik.Bu konuyla ilgili ayri yazicam zaten ama once benim favori paylarimdan birinin tarifini vereyim sizlere.Hazirda yaptiysaniz milfoy hamurunuzu ya da varsa hazirda alabilme sansiniz,buyurun derim bu lezzeti denemeye:)Bu tarif benim vejeteryan ansiklopedimden.Yilbasi icin bir secenek benim gibi et yemeyenler icin.Orjinal tarifte icinde kestane var,yilbasina da yakismasi hem kestaneden hem de bruksel lahanasindan.Malum burda yilbasinda pek yenir bu minikler.Ama ben tabii ki yine degistirdim,eeee napiim butcemi dusunmek zorundayim:)Cok fotograf cekmistim ama ne yazik ki yine katletmisim,dolayisiyla bugulu da olsalar yine yayinliycam gozunuzde bir fotograf yaratabilmek icin:)

malzemeler:
450 g milfoy hamuru (benim tarifimdeki hamur tam oluyor,18 cmlik tepsime)
10 adet bruksel lahanasi (haslanip suyu saklanicak)
1 adet ince kesilmis dolmalik biber
1 adet ay seklinde dogranmis sogan
1 avuc haslanmis bezelye
1 avuc haslanmis misir
5-6 agaccik haslanmis karnibahar
1 yumurta sarisi bir tatli kasigi su ile cirpilmis,pie in uzeri icin

Besamel sosu icin:
isterseniz hazir alin,ben hep kendim yapiyorum,cok da seviyorum.Bu sos yine fazla geldi tarife uydugum halde ama atmadim bi gece dolapta sakladim ve ertesi gun makarnada kullandim.Cok guzel oldu,bunu da anlaticam:)

40 g un
40 g tereyag
300 ml sut
75 g rendelenmis cedar peyniri
tuz,karabiber
taze maydanoz isteginize gore
buruksel lahanasinin 300 mllik suyu

Yapilisi:
Hamuru ikiye ayirip,ilk yarisini tepsiye koyalim.alt kati icin daha fazla olsun hamurunuz.
Dolmalik biber ve sogani hafif yagda kavuralim,sebzeleri haslayalim.
Hazirlanmis sebzeleri hamurlu tepsiye yayalim ve besamel sosu hazirlayalim.
Sosu yaparken:yagi,unu ve sutu hafif ateste surekli cirpalim,kaynamaya getirelim,muhallebi kivamina gelsin.Bruksel lahanasininin kaynamis suyundan 300 ml ayirin.Bu suyu ve rendelenmis peyniri,zevkinize gore baharatlarla ekleyin muhallebi kivamindaki sosa.Sivilasicak boylece.Hafifce kaynasin.isterseniz mandanoz ekleyin.Sosumuzu,sebzelerin uzerine dokelim,ben sosun yarisindan biraz fazlasini doktum,cok fazla yuzmesin diye sebzeler icinde.Sonra da uzerini kapatalim geri kalan hamurumuzla.Uzerine cizikler atalim bicakla ve yumurta sarisiyla fircalayalim.kenarlarini catalla bastirin iyice yapissin hamurun ustu ve altindaki.Alt hamurunu kenarlara dogru tasirirsaniz uzerini kapattiginizda daha saglam olur.Birakin dinlensin kenarda siz firininizi 200 derecede isitirken.30-40 dk uzeri kizarana katar,kitirlasana kadar da pisirelim.Cok hafif ve lezzetli oluyor bu pay.Benim ikinci yapisimdi ve tepsinin yarisini teyzeye verdim burdan giderlerken,eve gidene kadar arabada yemisler.Cok begendiler valla ben onlarin yalancisiyim.Bu arada alti yumusakca gelirse size,kendinizde kusur bulmayin,burda hem marketten aldiklarim,hem de benim yaptiklarim yumusakimsi oluyor.afiyet olsun,umarim begenirsiniz...



1 comment:

  1. This is very interesting site... » »

    ReplyDelete